Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2011. május 1., vasárnap

Lajcsi szelet

Szerintem nincs olyan ember, aki vagy ilyen vagy olyan néven de nem ismerné ezt  a lakodalmakban is méltán népszerű süteményt, a
Lajcsi szeletet:
Én mikróban szoktam összemelegíteni az alapanyagokat: 3 ek. mézet, 3 ek tejet, 20 dkg cukrot, 10 dkg margarint és 2 ek. kakaóport. Majd az 5 kicsi ujjammal beledolgozok kb 55-60 dkg lisztet, amit előzőleg elkevertem 1 teáskanál szódabikarbónával.
Lehet, hogy kell még bele liszt, ez mindig attól függ, milyen minőségűt sikerül beszereznünk. Akkor jó a tészta, ja könnyen gyúrható és már nem mancsos. Ekkor háromba osztjuk, és kb 27x40-es tepsi hátulján kinyújtjuk. Az azért jó, ha előtte a tepsit lekentük margarinnal és meghintettük liszttel. Miután ezen túl vagyunk, villával megszurkáljuk, hogy ne hólyagosodjon, és előmelegített sütőben kb 15 perc alatt 150 fokon megsütjük. Én nyújtódeszkán szoktam hűteni. Kisütjük a másik két lapot is. Amint kihűltek, már tölthetjük is a megkeményedett lapokat.
Kétféle krémet kell bele készíteni:

1.krém:  1 cs. málna, eper vagy puncs pudingpor ( lényeg, hogy rózsaszín legyen ), 4 dl tejben, 4 ek cukorral felfőzünk, majd amikor langyosra hűlt kikeverjük 15 dkg margarinnal. Ezt az alsó lapra kenjük.

2. krém:  1 vaníliás pudingporból készül a fent megadott hozzávalókkal. Ezt a középső lapra kenjük, majd a harmadikkal befedjük. Én egy tálcát szoktam ráfektetni, és azon lesúlyozni. Erre nagyon alkalmas a kilós liszt vagy a kristálycukorból egy pár csomag.
Egy napot minimum állni hagyjuk, ez alatt puhulnak meg a mézes lapok. Felkockázás után porcukorral bőven hintsük meg.
Készült kép is róla, nem nagyon látszik a krémek között a színkülönbség így a fotón, de higyjétek el élőben nagyon tutin néz ki! Ja, és nem utolsó sorban finom is és kiadós!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése