Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2011. március 25., péntek

Express croissant

Múltkor írtam, hogy mennyire jól sikerült Limara express croissant-ja, úgy gondoltam ( Limara, utólagos engedelmeddel ), hogy bemásolom ide az ő receptjét. Kár volna bármit is hozzátenni, az úgy jó, ahogy van! Annyi változtatást ejtettem rajta, hogy a dagasztás utáni munkamenetet leegyszerűsítettem.
Az eredeti recept itt található, de ha nincs kedved kattintgatni, itt is elolvashatod! Holnap teszek fel hozzá képeket is.

Express croissant:
   Hozzávalók:

  • 70 dkg liszt
  • 1 pohár joghurt vagy kefír (140 g)
  • 2 dl tej
  • 1 kk só
  • 4-5 ek. cukor
  • 2 tojás
  • 5 dkg élesztő
  • 25 dkg hideg vaj
  • 1 tojás a kenéshez
A hozzávalókból, a vaj kivételével tésztát dagasztottam, majd hűtőbe tettem 1-1,5 órára. Azután kb fél cm vastagra kinyújtottam, a hideg vajat sajtreszelőn ráreszeltem. Feltekertem mint a beiglit, jól ellapogattam, majd a két végét visszahajtottam. Ahol összeértek, ott összecsuktam, mint egy könyvet. Ezután kerekre nyújtható, felosszuk cikkekre, majd azokat feltekerjük kiflikké, végül sütőpapírral bélelt tepsire ültetjük. Most mehetnek egy éjszakára a hűtőbe vagy a hideg kamrába, majd reggel tojással lekenjük, sajttal megszórjuk és forró  sütőben ( 180 fokon )kb. 25-30 percig sütjük.
Elhihetitek, isteni!
Megérkeztek a képek is:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése