Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2012. február 29., szerda

Tigris torta


Ez a torta eredetileg Némóék által meghirdetett online tortaversenyre készült, de aztán addig nézegettem a róla készült képeket, hogy úgy döntöttem, másik tortámat küldöm be. Ezt a munkámat akár a " bakiparádé " rovatomba is bekerülhetne, ugyanis szerintem az orra inkább hasonlít egy rókáéhoz, semmint egy tigriséhez. Lehet, hogy valami génmanipulált tigrist alkottam?
Viszont a festésével elégedett voltam... Mindemellett az íze sem volt utolsó!!! Töltelékként a Gabi-féle karamellkrémet használtam ( bevallása szerint ő pedig Farkas Vilmostól tanulta ). Teljesen igaza volt, amikor blogjában írt erről az ízről, fantasztikusan finom. Persze ez mellett egy igazi kalóriabomba is, na de egy kis bűnözés azért néha napján belefér, nem igaz?
Remélem, Vilmos, nem bánod, ha most ide egy az egyben átmásolom a receptedet...

A krém recept 1 db 23 cm-es tortára elegendő

1500 ml tejszín (Állati)
750 g cukor
400 g fehércsokoládé

Az elkészítése roppant egyszerű. Felforraljuk a tejszínt és félretesszük. Egy nagy edényben, folytonos keverés mellett,, felolvasszuk a cukrot. Majd ha teljesen kristálymentes óvatosan (több részletben) hozzáöntjük a forró tejszínt. Ennél a pontnál vigyázni kell, mert a tejszín, a sokkal forróbb cukorhoz érve rögtön ki akar majd futni. Ezért kell nagy edénybe feltenni, hogy ne tudjon kiszaladni. Ha simára kevertük vegyük le a gázról, dobjuk bele a fehércsokoládét és keverjük simára. Ha langyosra hűlt, tegyük hűtőbe egy éjszakára. Be fog sűrűsödni. Másnap habosítsuk ki, de először csak lassú fordulatszámon, majd végül keverjük át egy kicsit gyorsabb fokozaton, de csak rövid ideig. Ha sokáig keverjük gyors fokozaton, akkor ki fog csapódni, ki fog ikrásodni. A cukor mennyiségével növelhetjük a karamell intenzitását. Saját ízlésemnek megfelelően állítottam be, de ez nyugodtan variálható.


Sima, körbevágott piskótalapokat használtam betöltésnél, egyedül az orr-rész készült a leesett darabokból és a karamellkrémből gyúrt masszából. Egy pici hűtés után, jött a burkolás és a finish részeként a festés.






Sajnos én még mindig az ecsetes megoldást alkalmazom, pedig nagyon fáj a szívem egy szupi kis airbrush-ért. Ki tudja hol lehet viszonylag olcsón beszerezni?



És mivel apának pont vészesen közeledett a szülinapja, megbeszéltük, hogy ez bizony akkor az Övé lesz. Mondanom sem kell, örült, mint kismajom a farkának :-)) 
Hihetetlen, hogy lehet valaki ennyire édesszájú....  Ez a torta kb 20 szeletes volt, de két nap alatt úgy eltüntettük, mintha soha nem is létezett volna....

 a tigris kivégzése...


4 megjegyzés:

  1. Szilvi, nekem így airbrush nélkül is nagyon tetszik a tigris, kíváncsi lennék, hogyan készítetted a szőrmét! :)
    A karamellkrém, ugye, hogy milyen fincsi? Bár nekem iszonyatosan édes, de van aki csak és kizárólag ilyet kér tőlem.

    VálaszTörlés
  2. Nagggyon jó lett! A festés meg tökéletes, főleg hogy nem airbrush-sal csináltad!!! Ecsettel neki sem állnék!

    Én a legolcsóbb pisztolyt vettem egy autófestékes boltban, kb. 5ezerért, kompresszort meg úgy kaptam Férjtől, ami kb. 22ezer volt. Egyszer kell csak megvenni :-)

    Karamellkrémet kipróbálom - ha Ti mondjátok ...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó néz ki ez a tigris! Minek is az airbrush ha ilyet tudsz ecsettel?:))))
    Egyébként én is szeretnék, de majd.......

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok Csajok!
    Először is köszönöm nektek az elismerő szavakat, nagyon jól esett...
    Gabi: szegény ember vízzel főz alapon, a gyerekek vadi új lapos ecsetjét tettem magamévá, azzal készült a szörme rész. Nekem a karamellkrém nem annyira édes, ugyanis próbáltam már azóta a Pennyben kapható cukrozatlan tejszínnel is elkészíteni, és nagyon jó lett. Pont elég bele így a karamellizáláshoz szükséges cukor! Már csak a mandulás kókuszkrémedre lennék kíváncsi, merre találom a receptjét?
    Judóca: hogy minek az airbrush? Mert olyan sok szép munkát lát az ember, ami ezzel készül, ráadásul vannak olyan dolgok pl táska, műszaki ketyerék, amiken azért valjuk be, nem nagyon mutatnak jól azok az ecsetvonások... :-))

    VálaszTörlés