Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2011. március 10., csütörtök

Kovásszal készült burgonyás kenyér

Jó reggelt mindenkinek!

Ma nagyon jól indult a nap, ébredés után rögtön fél órával a büszkeség feszítette mellkasom. Hogy miért? Limarának köszönhető a sikerem, ugyanis tegnap addig böngésztem a blogját, hogy egy csapat finomság közül kiválasztottam egy kenyérreceptet és egy croissan receptet. Gondoltam, ha lúd, legyen kövér....
A kenyér még tegnap megsült, sőt, el is fogyott ( igaz, csak fél kilósat sütöttem ), a croissant tésztáját az este összeállítottam, és ma reggel a gyerekek finom illatokra és csodás látványra ébredtek. Rögtön ébredés után bekapcsoltam a sütőt, amíg az melegedett, lekentem a kifliket tojással és már dugtam is őket a jó melegre. Nagyon szépek lettek, az ízükről nem is beszélve!
Örök hála neked Limara (   http://limarapeksege.blogspot.com/   )  !!! Az egyetlen hibája ennek a blognak, hogy ( amint az egyik olvasója is írja ) az ember látja ezt a temérdek csodát, ami ott készül, már a látványtól is felszed legalább 2 kilót :-))  Főleg, ha az ember lánya a javarészének kipróbálására is adja a fejét!

A kovásszal készült burgonyás kenyér receptje:

2,7 dl langyos víz
2 tk. só
2 ek. olaj
2 ek. burgonyapehely
20 dkg kovász
20 dkg félfogós búzaliszt, tönkölyliszt vagy egyéb liszt
30 dkg 80-as búzaliszt
1 tk. cukor
1 dkg friss élesztő

Kovász:
1,5 dl langyos víz, csipet só, 25 dkg liszt, pici cukor, 1 dkg élesztő. Viszonylag kemény tésztát kell gyúrni belőle. Hűtőbe téve kb 10 órát hagyjuk állni, azután elég érett lesz arra, hogy felhasználhassuk. Csak az első kenyér sütésénél van ilyen macera, hogy külön kovászt kell készíteni, a másodiknál már az előző tésztából elrakunk kb 20 dekát a hűtőbe, aztán az ott elvan egy pár napig.

Ebben a sorrendben a kenyérsütő gépbe vagy dagasztótálba tesszük, kb 20 percig dagasztjuk, kelesztőtálba tesszük, majd 20-30 percig kelesztjük. Ezután átgyúrjuk, megformázzuk, késsel bevagdossuk, pihentetjük még kb 20 percet, vízzel megspriccelve 180 fokos sütőben  megsütjük. Onnan tudjuk, hogy elkészült, hogy amikor a kenyér alját megkopogtatjuk, kongó hangot fog adni.
Ebben a receptben az a szép amellett, hogy pofonegyszerű, hogy az adagok úgy jók, ahogy azok meg vannak adva. Változtatás nélkül el lehetett készíteni, szinte a liszt mennyisége, grammra elegendő. Először féltem tőle, mert viszonylag kemény, de rugalmas tésztát kaptam, de a tökéletes kenyérhez úgy látszik, ez kell.
Amit nem sikerült elérnem, az az, hogy cserepes legyen a héjja, de ez az ízén mit sem változtat....
Azért kísérletezni fogok rajta :-))
Kép készítése sajna lemaradt, de épp most sülnek ugyanebből  a tésztából a formás bucik, ezek képével pótolom a hiányt!
Ha elkészítitek, remélem ti is olyan elégedettek és büszkék lesztek magatokra, mint én!
Azóta elkészítettem még egyszer, csináltam képet is. Fogadjátok szeretettel:

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen!:)) Bízom benne, hogy semmi sem tántorít el a további receptek kipróbálásától!:))

    VálaszTörlés