Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2011. április 16., szombat

Vajas kifli reggelire

Hosszas hallgatás után újra itt vagyok. Az elmúlt időszak termései közé tartozik Limara vajaskiflije, amit eredetiben itt olvashattok.
Vajas kifli:
Hozzávalók: 3 dl tej, 1tk. só, 1 ek. cukor, 60 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő-friss, 2 ek. burgonyapehely.
Ezeket a kenyérsütőgép üstjébe rakjuk ilyen sorrendben, majd amikor összeáll a tészta, belecsurgatunk 10 dkg olvasztott, de nem forró vajat. Kb fél órát dagasztotta a gép, majd jól átgyúrtam és egy tálban megkelesztettem.
8-10-12 részre vágjuk, attól függően, hogy mekkora kifliket szeretnénk. Feltekerjük őket, kb fél óra újabb kelesztés következett, majd jött az, amitől nagyon féltem: forrásban levő szódabikarbónás vízbe merítettem egy szűrőkanál segítségével kb fél percre. Mindig azt hittem, hogy ekkor a kifli külső része meglágyul, meglöttyed, de csodák csodájára nem! Szépen felpuffadtak, majd vajazott sütőlapra helyezve 200 fokon kb 15 perc alatt kisültek.
Csodás ropogós kifli lett a végeredmény. Mindenkinek szívből ajánlom, hogy próbálja ki!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése