Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2011. július 23., szombat

Fonott kalács

A következő kalácsot egyik alkalommal hagyományosan, a másik alkalommal püspökkenyér formában készítettem el. Bevallom, én jobban szeretem az utóbbit, kenyérben is, de hogy miért?-ezt ne kérdezzétek, nem tudom...
Kalács tészta: 
Ebben a sorrendben rakjuk a dagasztógép üstjébe:
  1 kis pohár joghurt vagy kefír
  2,5 dl víz
  5 dkg tejpor
  3 dkg élesztő
  10 dkg cukor
  csipet só
  kb 40 dkg finom liszt
  2 ek olaj
  1 egész tojás
 25 dkg fehér kenyérliszt ( én a Lidl-ben szoktam venni a kenyérsütő lisztet,szerintem az a leggazdaságosabb )

15-20 percig dagasztatjuk a géppel, azután átgyúrjuk. Viszonylag masszívabb, de rugalmas állagú tésztát kell kapnunk. A kelesztőtálban duplájára kelesztjük, átgyúrjuk, fonjuk, tojással lekenjük, és vagy a sütőlemezen vagy a püspökkenyérformában ismét a duplájára kelesztjük. Előmelegített sütőben az első 10 percben 200 fokon, majd 180 fokon sütjük egészen addig, amíg az alját megkopogtatva kongó hangot ad. Ez kb 30-40 perc.
Itt béna voltam, a végeredmény fotózása lemaradt...


De hoztam a formám.... a következőnél pedig a nyers tészta kelesztéséről maradtak el a képek... Ezért utólag is bocsi!!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése