Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2011. szeptember 28., szerda

Kókuszos négercsók

Az elmúlt pár hétben elég sokat kutakodtam a neten süti ügyben, valami újat, de egyben régi nagy kedvencet szerettem volna, és ekkor találtam rá erre a blogra: http://suss-alkoss.blogspot.com/ . Nagyon jó dolgok vannak itt, nemcsak sütik, hanem minden más érdekesség is.
Egy szó, mint száz, itt találtam rá a Négercsók receptjére is, amit már akkor tudtam, hogy tuti, ki fogok próbálni! Egy kicsi változtatással osztom meg veletek, mert szerintem a zselatin picit sok lett bele, véleményem szerint nem kell annyi. A végeredmény egy csöppet gumiszerű lett, de a gyerekeket ez egyáltalán nem zavarta, imádták...
Szóval  . . . először is szerezzünk be hozzá egy ostyalapokat tartalmazó terméket. Ez lehet az Aldis ostyakorong, vagy amiből én is készítettem, nagy téglalap alakú ostyalapok, amikből kis aranyos korongokat szúrhatunk ki nagy küszködések árán egy megfelelő pogácsaszaggatóval.




Majd 60 ml vízben felforralunk 16 dkg cukrot és 2 tk. mézet. 2 ek. meleg vízben feloldunk fél evőkanál zselatint, és ezt a sziruphoz öntjük. Addig keverjük, amíg egynemű folyadékot kapunk, azaz a zselatin elolvad. Ezután 2 tojásfehérjét habbá verünk, majd a langyosra hűlt szirupot vékony sugárban hozzácsurgatjuk, közben folyamatosan verjük a habverővel. Ekkor kerül bele az aroma, én kókuszt használtam, de mehet bele pici málnaszörp, vagy bármilyen más aroma.


 Kihülésig verjük, majd egy habzsákot előkapva az ostyakorongokra halmokat nyomunk belőle.


Hűtőben dermesztjük, majd olvasztott csokival vonjuk be.


Ha ügyesebb vagy és okosabb, mint én, illetve jót akarsz magadnak, akkor amint lehetőséged van rá, szerzel be legalább 2 doboz ostyakorongot, mert igazából a szaggatás vesz el több időt, a továbbiak már pik-pak elkészülnek!

1 megjegyzés: