Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2011. szeptember 29., csütörtök

Kráter szelet

Szintén ezen a süss-alkoss blogban találtam rá erre a sütire is, ami nemcsak nekem jött be, hanem a család többi tagjának is. Biztos sokan ismeritek a Kráter szeletet, de az is biztos, hogy vannak egy páran azok, akik még nem találkoztak ezzel a guszta, finom kis sütivel. Ezen is változtattam egy picit, már első olvasatra is soknak találtam az 1liter tejből főzött krémet, úgyhogy  fél liter pudingot készítettem el a hagyományos módon: fél liter tej, 5-6 ek cukor, 1 csomag puncs vagy eper ízű pudingpor. Megfőzzük és félrerakjuk hűlni.
Ezalatt elkészítjük a tésztát.
5 tojássárgát, 25 dkg cukrot, 1 van. cukrot elkeverünk. Lassan hozzácsurgatjuk az 1 dl tejet és az 1 dl olajat, majd a 25 dkg átszitált lisztet, a 2 ek. szitált kakaóport, 1 cs sütőport és 1 tk. ecetet is belekeverjük. A végén fakanállal hozzáforgatjuk az 5 tojás felvert habját. A tésztát közepes méretű tepsibe öntjük, majd teáskanállal belepöttyezzük ide-oda a kihűlt pudingot. 170 fokon 40 percig sütjük, majd ráöntünk 450 gr tejföllel elkevert 4 ek. cukrot és 1 cs. vaníliáscukrot. Visszadugjuk még 12 percre a sütőbe.
Kizárólag hidegen szeleteljük!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése