Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2011. október 19., szerda

MIG-típusú vadászrepülő készítése lépésről lépésre

Most már lassan csak utolérem magam a bejegyzések terén....
Meg szeretném osztani veletek a vadászgép elkészítésének fázisait. Biztos lesz, aki másképp fogna hozzá, egyszerűbben oldaná meg a problémát. Nekem ez az első sokk után - miután közölték velem, hogy mit kérnek - így sikerült. A feladatot bonyolította, hogy  a megrendelő kedves apuka megjegyezte, hogy a kisfiú - bár még csak 10 éves -, de nagy vadászgép-szakértő. Na, itt tojtam be rendesen....
Aztán összeszedtem magam, irány a net, és elkezdtem tanulmányozni a képeket. Első nekifutásra nem tűnt nagyon bonyolultnak, de ilyenkor mindig eszembe jut, hogy az ilyenekkel szokott leginkább meggyűlni a bajom...
Volt rá 3 napom, hogy kitaláljam, mit, hogyan fogok megvalósítani. Jöttek a vázlatok, szerkesztések, majd az ollózások... A Farkas Vilmos-féle tragant masszát használtam a szárnyakhoz, nagy merészen csak egy-egy elemhez elegendő anyagot készítettem, úgyhogy nagyon észnél kellett lennem az összeállításnál, nehogy eltörjem, mert akkor vége...
1-2 óra alatt kőkeményre száradtak a szárnyak

A tölteléke egyébként bounty-s volt: azaz csokis-kókuszos.

kiszabtam az alapot

jött az első réteg: csokikrém

gondosan, ívesre betakargattam

aztán jött a kókuszos krém

újabb takargatás


K2-vel bevontam

a felesleges részeket levágtam

a festés után, és egy fogpiszkálóval az orr részében...



A kisfiú is eljött a tortáért, azonban róla elöljáróban tudni kell, hogy nem egy bőbeszédű gyerkőc, de arra azért mégsem számítottam, ami történt...
Rezzenéstelen arccal vette át a vadászrepülőjét, és nem tudtam eldönteni, hogy most örül-e neki vagy nem...
Az ilyen helyzetekkel nem nagyon tudok mit kezdeni, bántják a lelkemet, amikor azt látom, hogy nem látok semmit a megrendelő arcán. De gondolom, csak meg voltak vele elégedve, mert visszajáró emberkékről van szó,szóval már nem az első sütit kérik tőlem...
Egyszer fordult elő, nem is olyan rég, hogy az egyik házaspár egy 60 fős szív alakú tortát rendelt egy idős ikerpárnak. Először jártak nálunk, így érthető, hogy kissé bizalmatlanok voltak,hogy milyen sütivel fogok előrukkolni, de mivel úgy ajánlottak nekik, mégis belevágtak. 
Jött a nagy nap, elvitték a tortát, láttam, hogy tetszik nekik, de másnap, amikor csörgött a telefon, a számot látva majd frászt kaptam, hogy mi baj történhetett...
Erre a csajszi nagy lelkesedéssel újságolta, hogy mennyire tetszett mindenkinek és milyen finom is volt, és hogy nagyon köszönik még egyszer... 
Igazán meglepődtem ezen, de nagyon nagyon jól esett, hogy vette a fáradtságot és felhívott. 
Felhívott . . . csak ezért....
Azt hiszem, az ilyen pillanatokért csinálja az ember . . . 





4 megjegyzés:

  1. A vadászrepülő nagyon jó lett! Én itt mosolyogtam, miközben nézegettem a fázisfotókat - nagyon tetszett ahogyan megoldottad! Ráadásul még az íze is nekemvaló! :)
    Sajna ismerős - amikor beleadom minden energiámat és igyekszem minden részletében megvalósítani a kívánságot és végül annyi a reakció, hogy OK, köszi...
    Szerencsére elég sokan visszajeleznek később, hogy tetszett és ízlett, legközelebb is ilyen ízűt kérnek! :) Hát igen, az ilyen hívások, sms-ek és e-mailek miatt éri ez meg!

    VálaszTörlés
  2. Szia!Nagyon jó lett a torta!Gratulálok.
    Kérdezném,hogy a szárnyakat hogyan készítetted?
    (alapanyag,összetevökre gondolok,elkészítési mód)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia e.g.!

      Mint, ahogyan írtam a bejegyzésben a Farkas Vilmos - féle tragantmasszát használtam a szárnyakhoz:
      Nem könnyű vele dolgozni, de azért nem ördöngősség...
      Jó munkát hozzá!
      -5 g zselatint felfőzni
      -30 ml vízzel, majd apránként beleszitálni
      -300 g porcukorot.
      Jól átgyúrni, pár órát pihentetni, utána jól át kell gyúrni és már használható is...

      Törlés
  3. Szia!Mekkora mennyiségů tragant kell egy repcsihez és mekkora a repcsi?
    Köszi:Lívia

    VálaszTörlés