Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2011. március 12., szombat

Az előbb említettem, hogy a cukorbevonó csak margarinnal dúsított főzött krémes torták bevonására jó, de itt van nekünk a jó öreg pillecukrunk, amit házilag is egész könnyen elkészíthetünk...
Ráadásul, ha dermedés után felkockázzuk, majd porcukorba hempergetjük, még a gyerekek is szívesen felfalják.. Persze inkább ezt tömjék magukba, mint a bolti, adalékoktól, mesterséges színezékektől duzzadó társaikat!
Amikor én ezt a receptet először olvastam, szenttül meg voltam győződve arról,  hogy zselatinos vízből az életben nem lehet habot verni.
Aztán megszégyenülve álltam a tál előtt, amikor a massza felverése után láttam, hogy de bizony lehet zselatinos vízből habot produkálni....

Pillecukor - házilag: 

Hozzávalók:  1,5 dkg zselatinpor, 6 ek. víz, 30 dkg cukor, 2 ek méz (az eredeti recept 2 púpos evőkanállal írja, namost mézből " púposat " kivenni azóta sem tudtam :-))   ) , 1 dl víz, csipet só, ételszínezék pl céklapüré, málna/eperpüré,  aroma ( pl . vaníliaaroma, vagy a rúd kikapart belseje )
A zselatint a 6 ek. vízben feloldjuk. A cukrot a többi vízzel és a mázzal felforraljuk, majd takarékra vesszük, 4-5 percig főzük. Átlátszó szipupot kell, hogy kapjunk. Hozzáadjuk a zselatinhoz, bele az aromát és a színezőanyagot.
6 percig a legmagasabb fokozaton verjük, majd addig, amíg kifehéredik és nyúlós lesz. Ez kb 9 perc. Műanyag dobozt folpackkal kibélelünk, a masszát belesímítjuk. A folpackkal be is takarjuk. 3-4 órára a hűtőben pihentetjük. Végül felkockázzuk, formákat szúrunk ki belőle-ahogy tetszik, végül porcukorban meghempergetjük.
Ha torta bevonására akarjuk használni, akkor ne dermesszük a hűtőben, hanem egyből porcukrozott szilikonlapon gyúrjuk át, és még langyosan borítsuk be vele a tortát. Ha lehűl, nem lesz elég kezelhető, ekkor egy ici-pici mikrózás megoldja a problémánkat. Bővebben, képpel ellátva  itt olvashatsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése