Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2011. március 12., szombat


Egy újabb recept tejallergiások számára. Ezt még anno Stahl Judit sütötte egyik műsorában, nagy rajongója voltam. Jó ötletnek tartottam ezt megsütni kislányom farsangi bulijára. Ugye nem kell mondanom, ez fogyott a legjobban...
Képet akkor még sajna nem készítettem róla, de a neten találtam egy nagyon jó kis majomfigurát, amivel ezt a muffint tényleg jól fel lehetett dobni!

Párizsi csokoládés muffin:

10 dkg tejmentes étcsokoládét nagyon apróra darabolunk, csak azért, hogy könnebben olvadjon. Rászórunk 1 ek instant cikóriakávét (szintén tejmenteset!), végül ráöntünk 0,5 dl forrásban levő vizet. Ezt félretesszük, hagy olvadozzon a csoki. Közben 10 dkg Liga margarinkockát 15 dkg cukorral, 2 tojással, 15 dkg meggylekvárral összekeverünk. Ráöntjük az elolvadt csokis-cikóriás egyveleget, majd rázuttyintunk 1 csipet sóval, 1 kk sütőporral elkevert 15 dkg finomlisztet. Az egészet géppel összekeverjük, majd papírkapszlikkal bélelt muffinformákba kanalazzuk úgy, hogy a formában a massza csak a 3/4-éig érjen, különben sikálhatjuk a kifolyó és odaégő tészta miatt a sütőformánkat. Előmelegített sütőben 180 fokon kb 20 perc alatt megsütjük. Ebből a mennyiségből 12 db lesz.

Amikor kihűlt, egész pici lángon főztem 6 egész tojásból, 15ek cukorral, 1 vaníliás cukorral, 1dl vízzel és 1 púpos ek. kakaóporral egy krémet, amit habosra kevertem 1 Liga kockával. Megkenegettem a muffinok tetejét, majd piskótakorongokkal édes kis majmokat alakítottam ki belőlük. Épp, ahogy másik netező társunk is tette: 
 http://www.habzsolda.eoldal.hu/fotoalbum/sutemenyek/majom-muffin/74

 

Ezúton is köszönet Neki az ötletért!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése