Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2011. július 23., szombat

Szórós túrós

Szintén a keresztelőre készítettem ezt a túrós sütit. Kb 1-2 évvel ezelőtt olvastam valahol a neten róla, s most érkezett el az idő, hogy ki is próbáljam. Szerintem állati egyszerű, nem lehet elrontani, na meg persze az íze sem utolsó!
Szórós túrós:
Tészta: 40 dkg lisztet elmorzsolunk 25 dkg margarinnal, 15 dkg porcukorral, 1 tojássárgával, fél cs. sütőporral, 1 cs. vaníliáscukorral, 3 ek. kakaóporral. Ezeket gyorsan összedolgozzuk ( a margarinnak nem szabad felolvadni a kéz melegétől, különben szalonnás lesz a tésztánk! ), két cipóba vesszük, zacsiban legalább 1 órára a hűtőbe tesszük. Közben elkészítjük a tölteléket:
50dkg túrót villával áttörünk, hozzáadunk 2 cs van. cukrot, 15 dkg porcukrot, 2 ek lisztet, 4 toj. sárgáját és 1 kis pohár tejfölt. Ezeket jól kikeverjük, majd fakanállal óvatosan belevegyítjük az 5 tojás felvert habját.
Az egyik cipót vajazott tepsibe nyújtjuk ( kb 27x30cm-es ) , ráöntjük a túrós masszát. A másik cipót pedig nagyjukú reszelőn ráreszeljük a krémre. Én nem szeretem reszelni, ezért rátépkedem úgy, hogy mindenütt beborítsa a túrót. Előmelegített sütőben 180 fokon ( kb 5-ös fokozaton ) kb 60 percig sütjük. Akkor jó, ha a beleszúrt fogpiszkálóra nem ragad a massza. Ha kihűlt, felkockázzuk és porcukorral meghintjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése