Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2012. február 4., szombat

Kakaós pöffeteg

Van még egy pár lemaradásom, azokat igyekszem a továbbiakban pótolni....
A decemberi disznóvágásra készítettem ezt a sütit, aminek receptjét TücsökBogárnál találtam. Nagyon jól nézett ki, gondoltam, egy próbát megér... Aztán úgy alakult, hogy a sütis dobozkánkban 2 db ilyen kis pöffeteg megmaradt, valahogy lekerült a doboz aljára. Nemrégiben bukkantam rá ( kb egy hónap után )még mindig nagyon jól nézett ki, és ami a meglepő volt, hogy nagyon puha lett. Olyan igazi omlós linzerállagot vett fel...
A receptben változtattam apróságokat, de tényleg csak annyit, amit a tészta akkor megkívánt. Végül aztán ez született:
2 dkg margarint és 10 dkg csokit össze kell olvasztani. 1 tojást 3 dkg cukorral, 1 ek rummal habosra keverni, majd a csokihoz önteni. Adunk hozzá 6 dkg pirított mogyorót ( én diót használtam ), 7 dkg lisztet 1 kk sütőport és pici sót. ( ha a lisztet helyettesítjük ugyanilyen mennyiségű kukoricakeményítővel, ill. a hagyományos margarin helyett Liga kockát használunk, akkor glutén- és tejmentes finomságot készithetünk allergiások számára ) Ezekből egynemű masszát kutyulunk, majd egy pár órára hűvösre tesszük.
A jól lehűtött masszából diónyi golyókat formálunk, először kristálycukorba, majd porcukorba mártjuk őket. 150-160 fokos sütőben kb 15-20 percig sütjük.
Csak az illusztráció kedvéért, ill. a méretei miatt egy ásványvizes palack kupakjával fényképeztem le. A sütőben aztán szépen megnőttek, nagyon guszta volt.


kisebb diókat formálunk belőle

előkészítve a kristály- és a porcukor

 
ebben a sorrendben meghempergettem a golyszikat bennük


a kész sütik






2 megjegyzés:

  1. Kipróbáltam, és először nagyon-nagyon kevésnek tűnt a hozzávalók mennyisége (nálunk a palacsinta is 1 kg liszttel kezdődik :D), de betartottam, és jelentem meglepődtem a mennyiségen, és nagyon finom volt! Köszi! :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök Dina a sikerednek! Nekem is nagyon bejött ez a süti!
    Egyébként én is meglepődtem a mennyiségen... az 1 kg liszten... Te Jó Isten!!!!
    Hány palacsintát sütsz ebből az adagból?

    VálaszTörlés